© 2014 by Port Solutions Rotterdam 

insta.png

Associate partners:

Associate member:

GroeneZaken_Icoontje_groot.png

Nautische expertise gevraagd?!

July 7, 2016

 

Dat het bij de aanleg van nautische infrastructuur niet altijd gelijk goed gaat is niet zo gek. Voor veel opdrachtgevers is het geen dagelijkse kost. En ook de aannemers die de laagste prijs op tafel leggen zijn niet altijd de specialisten op nautisch vlak die je hoopt dat ze zijn.

Vandaar dat er in een gemeente aan de Lek een steiger werd gebouwd die na realisatie nog sneller verdween dan ze tot stand kwam. Te gevaarlijk en onbruikbaar was het oordeel van de goegemeente. En de bolders op de afmeerpalen in de Rijn bij Lobith bleken zo geconstrueerd dat een schip zich er op lek stootte. En ook als schipper kom ik soms in situaties waarvan ik me afvraag hoe ‘ze’ het zo hebben kunnen bedenken/maken.

 

Ik vind het dan ook een goede ontwikkeling dat steeds meer opdrachtgevers in de offerte-aanvraag of aanbesteding expliciet vragen om een toets van het werk door een nautisch expert. En dat doen we bij PSR graag!

 

In voorkomend geval toetsen we aan de Richtlijn Vaarwegen, onze eigen expertise en aan de mening van vaarweggebruikers in zogenaamde expert-panels. En indien gewenst maken we gebruik van simulaties om een ontwerp te toetsen.

Op die manier minimaliseren we de kans op missers in het nautisch domein. En dat scheelt imago-schade, maar bovenal dure euro’s!

 

Meer informatie over onze nautische expertise? Neem contact op met Bart Verkade.

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

It’s not strange that building nautical infrastructure not always is executed perfectly. Many promoters don’t do this every day. And also subcontractors that offer the lowest price are not always the nautical specialists you hope they are.

That is why a municipality along the river ‘Lek’ in the Netherlands build a jetty for pleasure craft that was taken away two weeks after completion because of its dangerous construction. And why a barge sunk after touching a bollard at a dolphin in the river Rhine near Lobtih.

And also when sailing a barge myself, I sometimes wonder why infrastructure is build the way it is.

 

Therefore I think it is wise that more and more promoters ask for a nautical advice when dropping something at the market. And giving such a nautical advice is something we love to do at PSR!

 

When preparing such an advice we check applicable regulations, use our own expertise, ask users of the fairways to join an expert meeting and eventually make use of computer simulation.

In that way we minimalize the chance for nautical failures in infrastructure. And that builds a better image. And above all, saves euros!

 

More information about our nautical expertise? Contact Bart Verkade for more information.

 

 

Please reload

Uitgelichte berichten

De Brexit nu wel echt op 31 oktober?

September 9, 2019

1/10
Please reload

Recente berichten

22/01/2019

Please reload

Archief
Please reload

Zoeken op tags